نمرات ورق استیل ظروف تخت:

خواص انواع مختلف ورق استیل: بخش دوم

ورق استیل در سری 200 نسبت به انواع دیگر کیفیت پایین تری دارد و مقاومت کمتری در برابر خوردگی داشته و به دلیل مقرون به صرفه بودن، هنوز جای خود را در یک آشپزخانه تجاری حفظ کرده است.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

انواع اصلی ورق استیل گرید غذایی؟

بیش از 150 نوع ورق استیل وجود دارد و هر کدام از آنها خواص متفاوتی دارند، لذا به همین دلیل است که درک تفاوت های آنها بسیار مهم است. در صنعت رستوران‌داری، تمایز بین انواع مختلف ورق استیل بسیار مهم است زیرا یک نوع ورق استیل درجه غذایی ممکن است برای یک کار خاص مناسب‌تر باشد. برای مثال، اگر در حال خرید ظروف آشپزی هستید که قرار است با غذاهای بسیار شور تماس پیدا کند، قابلمه ای که با ورق استیل 316 ساخته شده است به دلیل مقاومت در برابر خوردگی عالی، احتمالاً بهتر از 304 است. درک تفاوت‌های بین گریدها و انواع ورق استیل درجه مواد غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که تصمیمات آگاهانه گرفته‌اید و بهترین محصولات را متناسب با نیاز خود خریداری می‌کنید.

ورق استیل سری 200:

ورق استیل در سری 200 نسبت به انواع دیگر کیفیت پایین تری دارد و مقاومت کمتری در برابر خوردگی داشته و به دلیل مقرون به صرفه بودن، هنوز جای خود را در یک آشپزخانه تجاری حفظ کرده است.
بهترین کاربردها: ظروف نگهداری مواد غذایی

ورق استیل سری 304:

ورق استیل 304 رایج ترین نوع مورد استفاده در آشپزخانه است. به دلیل داشتن سطح بالای کروم و نیکل، درخشندگی و براقی ویژه ای دارد. همچنین در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است، اگرچه در برابر خوردگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نمک حساس است.
بهترین کاربردها: لوازم آشپزخانه، قطعات داخلی، ظروف آشپزخانه، ظروف کوچک، ظروف تخت، میزهای آماده سازی

 

ورق استیل

 

ورق استیل سری 316:

این دومین نوع رایج ورق استیل است و آلیاژ آن شامل یک عنصر اضافی به نام مولیبدن است که مقاومت آن را در برابر خوردگی ناشی از نمک و سایر مواد شیمیایی افزایش می دهد.
بهترین کاربردها: تجهیزات آشپزخانه، کباب پز هیباچی، ظروف پخت و پز پیشرفته، تجهیزات و مبلمان مورد استفاده در فضای باز، تجهیزات فضای باز مورد استفاده در نزدیکی اقیانوس

ورق استیل سری 430:

ورق استیل 430 حاوی مقدار بسیار کمی نیکل است و به اندازه فولادهای سری 300 در برابر خوردگی مقاوم نیست. این نوع ورق استیل مغناطیسی است.
بهترین کاربردها: ظروف تخت با کیفیت متوسط، میزهای آماده سازی، درب های لوازم خانگی، ظروف آماده سازی القایی

ورق استیل سری 440:

ورق استیل 440 با سطح کربن بالا یکی از قوی ترین انواع مورد استفاده در آشپزخانه است. محصولات ساخته شده از ورق استیل 440 سخت و مقاوم در برابر خوردگی هستند و می توانند به خوبی در برابر سایش و پارگی مقاومت کنند.
بهترین کاربردها: چاقوهای سرآشپز با کیفیت بالا، کارد و چنگال، دستگیره در فر، قطعات داخلی

نمرات ورق استیل ظروف تخت:

ورق استیل 13/0:
برای ساخت چاقو از ورق استیل 13/0 استفاده می شود. از آنجایی که این فولاد حاوی کروم کمتر و بدون نیکل است، نرم تر بوده و به سازندگان اجازه می دهد تا دندانه ها را به لبه اضافه کنند.
بهترین برنامه ها: رستوران های مدرن، غذاخوری های معمولی، هتل ها و سالن های ضیافت

ورق استیل 18/0:

ورق استیل 18/0 گزینه ای با کیفیت متوسط است و یکی از مقرون به صرفه ترین انتخاب ها می باشد. به اندازه ظروف تخت در برابر خوردگی مقاوم نیست، اما مغناطیسی می باشد. از آنجا که مغناطیسی است، می تواند توسط آهن ربا در ماشین ظرفشویی، نوار نقاله و سطل زباله گیر جدا سازی شود و از دور ریختن آن جلوگیری گردد.
بهترین برنامه ها: سالن های غذاخوری، کافه تریا، شرکت های پذیرایی، رستوران های با حجم بالا، خانه های سالمندان، رستوران های معمولی، غذاخوری ها

 

قیمت ورق استیل

 

ورق استیل 8-18:

8-18 یکی از رایج ترین انواع ظروف تخت است. این ورق استیل حس سنگین و حرفه ای دارد و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. قطعات ساخته شده از این ورق استیل معمولاً نوعی کاربرد تزئین یا طراحی دارند.
بهترین برنامه ها: رستوران های معمولی، موسسات مجلل، هتل ها، شرکت های پذیرایی، سالن های ضیافت، رستوران های کوچک، کافه ها

ورق استیل 10-18:

این با کیفیت ترین ظروف تخت است که می توانید تهیه کنید. 10-18 مقاومت بالایی در برابر خوردگی ارائه می دهد. علاوه بر این، این ظروف تخت معمولاً دارای طرح ها یا حکاکی های منحصر به فرد و جالبی بر روی دسته ها هستند.
بهترین برنامه ها: رستوران های مجلل، رستوران های کوچک، هتل ها، سالن های ضیافت، شرکت های پذیرایی، کلوپ های کشور

نتیجه گیری:

ورق استیل به دلیل استحکام، دوام و مقاومت در برابر خوردگی، یک ماده فوق‌العاده مفید در صنعت خدمات غذایی است. در میان ورق استیل مواد غذایی انواع مختلفی وجود دارد که دانستن خواص و کاربردهای مختلف آنها می تواند به شما در خرید آگاهانه کمک کند.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید