اجاق گاز استیل از چه نوع استیلی ساخته می شوند ؟

طراحی و ساخت اجاق گاز با ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر دارای خواص مغناطیسی می باشند و در سری 400 استنلس استیل قرار می گیرند. در تولید اجاق گاز به طول معمول از این نوع استیل استفاده می شود.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

ورق‌های استیل در گذشته تنوع چندانی نداشتند. بنابراین اکثر کسب و کارها نمی‌توانستند آن طور که باید و شاید به خواسته خود دست پیدا کنند. ضمن این که شاید کیفیت آن‌ها نیز در مقایسه با این سال‌ها آن قدر خوب نبود. بعد از گذشت مدتی، مقادیر زیادی از ورق‌های استیل در دسترس قرار گرفتند و افراد توانستند به وسیله آن‌ها، نیازهای خود را برطرف سازند.
 
هر کدام از این ورق‌های استیل، کاربردهای خاص خود را دارند. بنابراین اشخاص با توجه به نیازی که دارند، قادر هستند تا از یکی از آن‌ها برای کسب و کار خود بهره ببرند. از این کاربردهای می‌توان به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و حتی موارد دیگر اشاره داشت. البته باید بدانید که این کاربردها به همین جا ختم نمی‌شود و موارد دیگری هم در این خصوص هستند. 
برای نمونه باید به اجاق‌های گاز اشاره داشت. اجاق‌های گاز نیز در نوع خود تنوع فراوانی دارند، اما امروزه نوع استیل آن می‌تواند فواید فراوانی داشته باشد. مزیت این اجاق‌ها برای مشتریان این است که می‌توانند برای مدتی طولانی از آن بهره مند شوند. حال امروز و در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ساخت و طراحی اجاق گاز به وسیله ورق استیل صحبت داشته باشیم. 
البته نباید فراموش کنید که از هر ورقی برای این منظور استفاده نمی‌شود. اصلی‌ترین آن‌ها را باید ورق استیل بگیر نظیر ورق استیل 430 دانست که به غیر از اجاق گاز، کاربردهای دیگری هم در خود دارد. همچنین از جزییات دیگر شامل قیمت ورق استیل بگیر نیز صحبت خواهیم کرد. پس در صورتی که شما نیز به دنبال ساخت این اجاق گازها هستید و می‌خواهید برای خرید این ورق‌ها اقدام نمایید، این مقاله راهنمای خوبی برایتان خواهد بود. 

 

ورق استیل در اجاق گاز

 

ورق استیل بگیر چیست؟ 

سوالی که برای بسیاری از مخاطبان پیش می‌آید، این است که ورق استیل بگیر یست و چه خصوصیاتی در خود دارد؟ در این بخش از مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. به طور کلی ترکیبات زیادی در این محصول مشاهده می‌شود، اما درصد کروم از دیگر موارد بیشتر است. در واقع همین کروم است که می‌تواند ورق استیل بگیر را به خوبی تولید نماید. 
این محصول می‌تواند مقاومت خوبی در مقابل زنگ زدگی یا همان اکسیداسیون از خود نشان دهد. به همین دلیل است که از ورق استیل 430 در اجاق گازها استفاده می‌شود. در گذشته سازندگان مواد دیگری را در آن به کار می‌برندند که نتیجه لازم را به همراه نداشت و بعضا زنگ هم می‌زد. 
این مقاومت می‌تواند در مقابل مواردی نظیر گازهای گوگرد، نیتریک اسید و گزینه‌های مشابه باشد. این ورق‌ها شکل پذیری فوق العاده‌ای هم در خود ئدارند نباید از این مزیت به سادگی عبور کرد. این موا درا بسیار شبیه به فولاد کم کربن می‌دانند و دلیل آن هم شباهت ساختاری آن‌ها است. 
البته به ورق استیل بگیر، ورق‌های مغناطیسی نیز گفته می‌شود. دلیل آن هم وجود خواص مغناطیسی در آن است و شاید این هم یکی دیگر از دلایلی باشد که برای اجاق گاز از آن استفاده می‌شود. ضمن این که در این ترکیبات از موادی تحت عنوان مولبیدن نیز استفاده شده است. این مواد باعث می‌شود که مقاومت این ورق‌ها با افزایش چشمگیری همراه باشد و در نتیجه شاهد طول عمر بالای آن باشیم.
جالب است بدانید که ورق استیل 430 یا همان ورق استیل بگیر به نسبت دیگر موارد از نظر قیمت هم به صرفه‌تر است. تمام مشتریانی که از این ورق‌ها خرید می‌کنند، به این موضوع نیز اشاره دارند. این باعث شده است که صنعت ساخت اجاق گاز همواره برای بسیاری از افراد به نسبت سایر حوزه‌ها ساده‌تر باشد.
از ورق استیل 430 به جز مورد گفته شده در تزیینات، به خصوص برای اتومبیل‌ها نیز بهره برده می‌شود. همچنین باید بدانید که این ورق‌ها در بازار به دو صورت به فروش می‌رسند. در واقع این ورق‌ها به صورت مات و براق هستند و از روی نامشان می‌توان به خاصیت و کاربرد هر یک نیز پی برد. بنابراین هر نیازی که با این ورق‌ها داشته باشید، می‌توانید یکی از این دو مورد را خریداری نمایید. 

کاربردهای ورق استیل 430

همان طور که در بالا گفته شد، شاید مهم‌ترین کاربرد ورق استیل بگیر یا همان ورق استیل 430 را بتوان در ساخت و طراحی اجاق گاز به شمار آورد. حال باید بدانید که کاربردهای دیگری هم در این خصوص وجود دارند که بد نیست اشاره‌ای به آن‌ها داشته باشیم. 
1- از این ورق‌ها برای صنعت خودروسازی نیز استفاده می‌کنند. البته بیشتر این مورد به تزیینات خودرو مربوط می‌شود.
2- برای ایجاد اتصال دهنده‌ها نیز می‌توان از این ورق‌ها بهره برد. 
3- ماشین‌های ظرفشویی نیز کاربرد دیگری از این ورق‌ها هستند، البته بیشتر از این ورق‌ها برای روکش چنین ماشین‌هایی استفاده می‌شود.
4- در پالایشگاه‌های نفت و کارخانه‌های این چنینی هم این ورق‌ها فوق العاده به کار می‌روند.
5- جالب است بدانید که در ساخت یخچال‌ها و هودهای آشپزخانه نیز می‌توان به سراغ این ورق‌ها رفت. 
6- شاید در برخی از تجهیزات رستوران‌ها هم بتوان ورق استیل بگیر را مشاهده کرد.
البته باید بدانید که کاربردهای دیگری هم برای ورق استیل بگیر مشاهده می‌شود. 

 

اجاق گاز استیل

 

قیمت ورق استیل بگیر

در بالا هم اشاره شد که قیمت ورق استیل بگیر به نسبت دیگر ورق‌های استیل پایین‌تر است و نباید چندان نگران این موضوع بود. با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه این ورق‌ها می‌توانید به وب سایت شرکت فلز پایا یعنی https://felez.me/ مراجعه کنید. 
در منو این وبسایت شماره تلفن‌هایی هم جهت آشنایی بیشتر و ثبت درخواست این ورق‌ها وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها با ما ارتباط برقرار کنید. 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید