تولید قطعات خودرو با ورق استیل بگیر

کاربرد ورق استیل بگیر در خودروسازی چیست؟

ورق استیل بگیر بدلیل مقاومت به خوردگی عالی که دارد می تواند طول عمر مفید بالایی داشته باشد. قیمت مناسبی داشته و در صنعت خودروسازی استفاده می شود.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات


مقدمه

ورق استیل بگیر، نوعی از ورق های استیل است که کاربرد ویژه ای در صنایع مختلف دارد. هزاران آلیاژ در تولید هر کدام از انواع ورق های استیل، نقش دارند. پر کاربرد ترین نوع ورق استیل در بازار، ورق استیل بگیر است؛ عمده ترین کاربرد این محصول، در صنایع خودروسازی است.

ورق استیل چیست؟

مقاطع فلزی طی فرمولاسیونی بسیار خاص و ویژه، در قطعات متعدد ساخته می شوند. این قطعات، ورق استیل یا فولاد زنگ نزن نامی‌ده می شوند. هزاران آلیاژ در تولید هر کدام از انواع ورق های استیل، نقش دارد. میزان هر آلیاژ به کار رفته در ورق های استیل و یا فولاد زنگ نزن، استحکام کششی، نقطه ذوب، مقاومت در برابر اکسیداسیون و مقاومت در برابر خوردگی آن را مشخص می کند. ورق استیل، همانند سایر فلزات، انواع متفاوتی دارد. پر کاربرد ترین نوع ورق استیل در بازار، ورق استیل بگیر است.

کاربرد ورق استیل بگیر در خودروسازی

همانطور که گفته شد، هر کدام از انواع ورق استیل بگیر، ویژگی های مخصوص به خود را دارند که می توانند در صنایع فراوانی مورد استفاده قرار گیرند. اما همانطور که در اول مقاله هم اشاره شد، این ورق در خودروسازی، کاربردی ویژه دارد. به دلیل سطح صاف و صیقلی، مقاومت در برابر خوردگی، ضد زنگ بودن، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر ترکیبات شیمیایی، در ساخت سیم های برق، اتصال دهنده ها، آستر دودکش، واشر، بولت و پیچ، بدنه و سایر قطعات خودرو، مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر در انواع مختلفی وجود دارد که عبارتند از:
•    ورق استیل ۴۳۰
•    ورق استیل ۴۱۰
•    ورق استیل ۴۲۰

ورق استیل ۴۳۰

این نوع ورق، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال، چون در برابر اسید های آلی و اسید نیتریک مقاومت بالا دارد، در صنایع شیمیایی کاربرد دارد. ورق استیل ۴۳۰ تشکیل شده از مقدار زیادی کروم و از نوع فولاد زنگ نزن است. ورق استیل ۴۳۰ در گروه استیل فریتی قرار می گیرد. از ویژگی های این محصول می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی و شکل پذیری مناسب (که مرتبط با خواص مکانیکی بی نظیر آن است) اشاره کرد.

 

استیل در قطعات خودرو

 

ترکیب بندی شیمیایی ورق استیل ۴۳۰

•    کربن: 0.12
•    منگنز: ۱
•    سیلیسیم: ۱
•    فسفر: 0.04
•    گوگرد: 0.030
•    کروم: حداکثر ۱۸، حداقل ۱۶
•    نیکل: 0.50

گرید های جایگزین ممکن برای ورق استیل ۴۳۰

گاهی اوقات لازم است گریدهای جایگزین استاندارد را به جای ورق استیل ۴۳۰ مورد استفاده قرار دهیم.
•    زمانی که نیاز به تولید بار و کاهش خوردگی باشد، گرید جایگزین مناسب، ۴۳۰ F است.
•    زمانی که نیاز به یک ورق استیل مقاوم در برابر فرسایش باشد، گرید جایگزین مناسب، ۴۳۴ است.
•    زمانی که در برابر خوردگی، مقاومت کمی لازم باشد، گرید جایگزین مناسب، ۳۰۴ است.
•    زمانی که در برابر خوردگی، مقاومت بیشتری لازم باشد، گرد جایگزین مناسب، ۳۱۶ است.
•    زمانی که در برابر خوردگی، مقاومت کمی لازم باشد، گرید جایگزین مناسب تر و بهتر، 3CR12 است.

مقاومت در برابر حرارت ورق استیل ۴۳۰

در استفاده متناوب از این نوع ورق استیل بگیر، اکسیداسیون تا ۸۷۰ درجه سانتیگراد (۱۵۹۸ درجه فارنهایت) را تحمل می کند. در استفاده مداوم، ورق استیل، اکسیداسیون تا ۸۱۵ درجه سانتیگراد (۱۴۹۹ درجه فارنهایت) را تحمل می نماید. در دمای اتاق، ورق استیل میل به شکنندگی دارد.

ورق استیل ۴۲۰

نوع دیگر از ورق استیل بگیر، ورق استیل ۴۲۰ است. این نوع ورق تشکیل شده از کربن بالا و کروم حداقل ۱۲ درصد است. چون ورق ضد زنگ است، توسط عملیات حرارتی سخت می گردد. این محصول در برابر حرارت و خوردگی، مقاومت بالایی دارد.

 

مقاومت در برابر خوردگی ورق استیل ۴۲۰

این ورق استیل در برابر آب شیرین، هوا، غذاها، اسیدهای خفیف و مواد قلیایی، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. از این رو، از این محصول در تولید چنگال و چاقوهای حکاکی شده استفاده می شود. اما مقاومت در برابر خوردگی آن، نسبت به ورق های ۴۳۰ فریتی و ۴۱۰ و سایر گریدها، کمتر است.

مقاومت در برابر حرارت ورق استیل ۴۲۰

حداکثر دمایی که ورق استیل ۴۲۰ می تواند تحمل کند، دمای ۶۵۰ درجه سانتیگراد است که از پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند.

گرید های جایگزین ممکن برای ورق استیل ۴۱۰
نوع دیگر ورق استیل بگیر، ورق استیل ۴۱۰ است.
•    زمانی که نیاز به ماشین کاری بالا و مقاومت در برابر خوردگی پایین باشد، گرید جایگزین مناسب، ۴۱۶ است.
•    زمانی که نیاز به هر گاه استحکام سختی و سختی بالاتر باشد، گرید جایگزین مناسب، ۴۲۰ است.
•    زمانی که نیاز به سختی و استحکام سختی بالاتر باشد، گرید جایگزین مناسب، ۴۴۰C  است.

 

استیل در خودروسازی

 

مقاومت در برابر خوردگی ورق استیل ۴۱۰

مقاومت این ورق در مقابل گازهای گرم، بخار، مواد غذایی، اسیدهای خفیف، مواد قلیایی، آب شیرین و هوای خشک است. همچنین به دلیل اینکه سخت می شود، در برابر خوردگی و گرما نیز مقاومت نشان می دهد.

مقاومت در برابر حرارت ورق استیل ۴۱۰

در دمای ۶۵۰ درجه سانتیگراد مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. اما در دمای بین ۴۰۰ تا ۵۸۰ درجه سانتیگراد، خواص مکانیکی آن کم می شود.

قیمت ورق استیل بگیر چگونه است؟ 

قیمت ورق ها، بسته به وزن آلیاژ های به کار رفته، نرخ دلار و قیمت جهانی ورق استیل محاسبه می شود. شما می‌توانید با مشاورین شرکت فلزات رنگین در تماس بوده و قیمت محصولات را به صورت تلفنی، استعلام نمایید.

خرید ورق استیل بگیر از شرکت فلزات رنگین

با وجود استاندارد های متنوع و انواع مختلف ورق استیل بگیر، هر صنعت موظف است که مشخصات فنی آن را مورد بررسی قرار دهد و نمونه مناسب آن را انتخاب کند. شرکت فلزات رنگین، یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است که نزدیک به سه دهه فعالیت دارد. این مجموعه، متخصصان با تجربه ای را برای فعالیت برگزیده است و به عنوان بهترین وارد کننده و عرضه کننده انواع ورق استیل در ایران شناخته شده است.
این شرکت، خدمات خود را در زمینه های مختلف ورق استیل، با بالاترین کیفیت ارائه می دهد و رضایت صد درصدی مشتری را دریافت می کند. برای اطلاع از آخرین قیمت ورق استیل بگیر، به سایت مراجعه نمایید یا با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید و استعلام قیمت کنید. باکیفیت ترین انواع ورق استیل با قیمت عالی را می توانید از سایت https://felez.co/ خریداری نمایید؛ ضمن اینکه مشاوران و کارشناسان در هر ساعتی از شبانه روز، پاسخگوی شما مشتریان عزیز هستند.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید