تولید اتاق آسانسور با استفاده از ورق استیل بگیر

دلایل استفاده از ورق استیل بگیر در ساخت آسانسور چیست؟

اتاق آسانسور برای زیبایی هر چه بیشتر و کاربر پسند بودن ، طول عمر مفید بالا و همچنین استحکام بالا از ورق استیل بگیر تولید می شود.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات


مقدمه

هدف از ساخت آسانسور، سهولت و راحتی در رفت و آمد است. آسانسورها در انواع مختلف باری و حمل افراد ساخته می شوند. ممکن است از نظر تزئینات، آسانسورها ظاهر متفاوتی داشته باشند، اما آنچه در تمامی آسانسورها یکسان است، متریال و قطعات مورد استفاده است. معمولاً در ساخت آسانسور از ورق استیل بگیر استفاده می کنند. در ادامه دلایل استفاده از این ورق را در ساخت آسانسور توضیح خواهیم داد.

نحوه انتخاب متریال برای ساخت آسانسور

در کنار قطعاتی همچون ترمز، گیربکس، موتور، یاتاقان، محورها و سایر قطعات در ساخت آسانسور،  آنچه بیشتر به چشم می خورد کابین آسانسور است. برای انتخاب جنس کابین آسانسور باید نکات کلیدی همچون ظرفیت، قدرت موتور، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و رو کار بودن یا روکار نبودن آسانسور را در نظر بگیرید. با توجه به نوع آسانسور می توان از ام دی اف، استیل و یا ترکیب استیل و ام دی اف، برای ساخت کابین آسانسور استفاده کرد. اما ورق استیل بگیر به دلیل ویژگی هایی که دارد، یک انتخاب ایده آل خواهد بود.

 

آسانسور استیل

 

معرفی ورق استیل بگیر

در بین محصولات آهن، ورق استیل از کاربردی ترین محصولات به شمار می آید. ورق استیل که در دو نوع بگیر و نگیر تولید می شود، برای مصارف زیادی کاربرد دارد. تفاوت بین ورق استیل بگیر و نگیر در متریالی است که در ساخت آن ها استفاده شده است. 
معمولاً ورق استیل بگیر، دارای کروم بسیاری هستند و در ورق استیل نگیر این ماده کمتر استفاده شده است. این موضوع باعث می شود تا ورق استیل خاصیت مغناطیسی کم یا زیاد پیدا کند. در واقع ماده کروم باعث می شود تا ورق خاصیت مغناطیسی بیشتری از خود نشان دهد. از این رو ورق استیل نگیر خاصیت مغناطیسی ندارد و ورق های استیل بگیر از خاصیت مغناطیسی برخوردار است.
هر یک از ورق های استیل بگیر و نگیر دارای چند زیر مجموعه هستند که در گروه ورق بگیر نوع ورق 430، 420 و 410 تولید می شوند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در ساخت آسانسور از ورق بگیر گرید ۴۳۰ استفاده می کنند.

مهم ترین دلایل استفاده از ورق استیل بگیر گرید 430 در ساخت آسانسور 

•    علاوه بر ساخت آسانسور، از این ورق می توان برای ساخت یخچال، فریزر و حلقه های اجاق گاز نیز استفاده کرد. 
•    میزان کروم به کار رفته در این متریال حدود ۱۱ درصد است که مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد.
•    خاصیت شکل پذیری این محصول بسیار بالا است و می توان آن را به راحتی به شکل مورد نظر برش داد.
•    مقاومت در برابر زنگ زدگی، خوردگی، تغییر رنگ و خش از دیگر قابلیت های این محصول هستند. در واقع آنچه این مقاومت را افزایش می دهد، پرداخت و پولیش کاری است.
•    معمولاً از متریالی باید برای ساخت آسانسور استفاده کرد که در مقابل ضربه بسیار مقاوم باشد. ورق استیل بگیر ۴۳۰، از مقاومت بالایی برخوردار است و در برخورد ضربه تغییر شکل نمی دهد.
•    از آنجایی که کابین آسانسور به طور مرتب در تماس با افراد است، این امکان وجود دارد، خیلی سریع کثیف شود و گرد و غبار بر روی سطوح دیده شود. تمیز کردن ورق بگیر گرید ۴۳۰، بسیار آسان است و در زمان کوتاهی می توانید کابین آسانسور را تمیز کنید.
•    از دیگر ویژگی های ورق گرید 430 می توان به مقاومت بالا در برابر درجه حرارت اشاره کرد. اگر به طور مداوم این ورق در برابر حرارت 815 درجه سانتیگراد قرار بگیرد، تغییری در آن دیده نمی شود. همچنین این امکان وجود دارد که این ورق به طور متناوب نیز در برابر حرارت قرار بگیرد، که از این رو تا 870 درجه سانتیگراد، مقاومت نشان می دهد.
•    در کنار ویژگی های فنی بهتر است، کابین آسانسور از نظر ظاهری نیز بسیار زیبا باشد. ورق استیل بگیر دارای سطح براق و درخشانی است که ظاهر آسانسور را دوچندان جذاب می کند. این ورق برای ساخت آسانسور پرداخت می شود، که البته نوع پرداخت که بر روی ورق صورت می گیرد، می تواند قیمت آن را تا حدودی افزایش دهد.

انواع ورق استیل برای ساخت آسانسور

ورق استیل مورد استفاده در آسانسور می تواند مات، براق، خش دار، بدون خش، طرح دار یا ساده باشد. با توجه به سلیقه شخصی، در نظر گرفتن امنیت افراد و بودجه ای که در نظر گرفته اید، می توانید انواع ورق را با ضخامت های متفاوت انتخاب کنید.

 

ورق استیل در آسانسور

 

قیمت استیل بگیر گرید 430

یکی از دلایل مهم کاربرد ورق بگیر در ساخت آسانسور، قیمت مناسب آن است. همان طور که مبلغ کمی را برای خرید ورق استیل 430 پرداخت می کنید، به دلیل مقاومت بالا و طول عمر زیاد، در طولانی مدت هزینه کمتری را نیز جهت تعمیر و نگهداری آن پرداخت خواهید کرد. عوامل موثری از جمله ضخامت ورق که می تواند از 0.3 تا 50 میلی متر متغیر باشد، ابعاد ورق، نوع پرداخت و کیفیت، بر قیمت ورق استیل بگیر تأثیرگذار هستند. جهت خرید این محصول می توانید آن را در قالب ورق (sheet) و مقاطع گرد (bar) خریداری کنید.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

امروز ساخت آسانسورها برای تمام ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری بسیار مهم است. اما یک آسانسور در کنار ایجاد راحتی در رفت و آمد باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد، تا امنیت افراد دچار خطر نشود. از این رو بهتر است از متریالی برای ساخت آسانسور استفاده شود که از مقاومت بالایی در برابر ضربه، سایش و حرارت برخوردار باشد. ورق استیل بگیر ۴۳۰ با توجه به ویژگی هایی که دارد، یک انتخاب مناسب برای ساخت آسانسور محسوب می شود. توصیه می شود به هنگام طراحی، ساخت و انتخاب متریال برای آسانسور، ابتدا امنیت افراد را در نظر بگیرید.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید