کاربرد استنلس استیل در تولید سیستم اگزوز

مزایای اگزوز از جنس ورق استیل

لوله های استنلس دوام و طول عمر بیشتری دارند و رنگ آمیزی و پوشش مجدد لوله ضرورتی ندارد.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

مقدمه

برخلاف قطعات فولادی متوسط، بهتر است قطعات اگزوز استیل خریداری گردد زیرا اینگونه قطعات پس از خراش برداشتن و زخمی شدن زنگ نمی زنند و خورده نخواهند شد. متقابلاً، حمله آب و هوای مرطوب و نمک بالاخره هر نوع جایگزین یا سیستم های اگزوز از آن جنس فولاد متوسط روکش شده با روی را دچار زنگ خوردگی خواهد کرد. علاوه بر این در طول زمان گازهای منتشره از موتور خودروها این اگزوزهای استیل استاندارد را خواهند خورد. لیکن با برخورداری از دوام و استقامت، به طور ساده این وضعیت برای استیل وجود ندارد. ورق استیل سال های سال است که مورد استفاده می باشد و شرایط خیلی بهتری را برای سیستم های اگزوز به وجود آورده اند و با شرایطی که اگزوزها با آن مواجه اند، خیلی خوب سازگار آمده اند.

 

ورق استیل در اگزوزسازی

 

چنانچه سیستم استیل مناسبی انتخاب و نصب شده باشد، به لحاظ دوام و مقاومت آن خواهید دید که احتمال اینکه بخواهید لوله ها و دیگر قطعات اگزوز خودرو را تعویض نمایید، خیلی ضعیف و بعید است. اگر سیستم استیل متوسط را انتخاب و نصب نمایید، درست موضوع برعکس خواهد شد. پس در نهایت، استنلس استیل گزینه ای مقرون به صرفه است.
کیفیت، کارایی و دوام از جمله مزایای اگزوزهای استیل هستند که مسلماً به ترکیب شیمیایی خود مواد بستگی دارد. برخلاف لوله های فولادی متوسط یا فولاد نرم که اغلب با آلومینیوم یا روی پوشش داده شده اند، لوله های استیل از فولاد خالص به علاوه نسبتی از نیکل و کروم ساخته شده اند تا در برابر زنگ زدگی و خوردگی پایدار و مقاوم باشند. در مورد لوله های فولادی نرم باید گفت پوشش آلومینیوم فقط تا زمانی که خراش بر نداشته باشد، فولاد را محافظت می کند زیرا پس از زخمی شدن، رطوبت و کثیفی ناگزیر به داخل فلز راه یافته و منجر به وخامت پدیده خوردگی خواهد شد. به طور ساده، لوله های استنلس دوام و طول عمر بیشتری دارند و رنگ آمیزی و پوشش مجدد لوله ضرورتی ندارد.

 

اگزوز سازی

 

مسلماً لوله های استیل از نظر زیبایی شناسی، طبیعتاً در بستر زمان تغییر رنگ خواهند داد که این امر به لحاظ حرارت های موجود کاملاً طبیعی است. اما لزوماً به معنای نقصان کیفیت نیست. برق و جلای کروم لوله ها فقط با استفاده از بعضی موارد پولیش کننده استنلس استیل و یک پارچه نرم می تواند بازگشت کند.
در رابطه با صدا نگران نباشید. قطعات استیل، درست همان صدایی را که می خواهید از اگزوزتان صادر می شود. مضافاً اینکه این قطعات بسیار مطلوب و عالی به نظر می رسند، زیرا از مواد قیمت ورق استیل برخوردارند، صاف و هموارترند و در داخل سیستم، گاز ها راحت تر جریان می یابند.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید