استنلس استیل در تجهیزات و لوازم پتروشیمی

کاربرد ورق استیل 321 در تجهیزات پتروشیمی

ورق استیل 321 را از نظر ساختار با ورق استیل 304 مشابه می‌دانند. این بدان معنا است که می‌توان برای تجهیزات پتروشیمی تا حدی از ورق استیل 304 نیز استفاده کرد.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

ورق‌های استیل در گذشته کاربرد چندانی در صنایع نداشتند و افراد نمی‌دانستند که دقیقا باید چه کاری را با آن‌ها انجام دهند. این در حالی است که امروزه می‌توان کاربردهای فراوان آن‌ها را در صنعت دید. به بیان دیگر، افراد وقتی که با مزایای فراوان مدل‌های گوناگون ورق استیل آشنا شدند، تصمیم گرفتند تا از آن در هر یک از صنایع بهره مند شوند. 
 
امروزه از این ورق‌ها برای ساخت و ساز، محصولات آرایشی و بهداشتی، پتروشیمی و شیمیایی و دیگر موارد ساتفاده می‌شود. ما نیز تا این جا در مورد هر یک از این کاربردها، مقالاتی را در دسترس شما عزیزان قرار داده‌ایم تا بهتر راهنمایی شوید. پس در صورتی که به دنبال خرید یک ورق استیل مناسب هستید، می‌توانید نسبت به مطالعه آن‌ها اقدام نمایید.
امروز نیز در خدمت شما هستیم تا به موضوع ساخت تجهیزات پتروشیمی به وسیله این ورق‌ها بپردازیم. البته باید در جریان باشید که با تمام ورق‌های استیل نمی‌توان نسبت به انجام این کار اقدام کرد. دلیل آن هم این است که به هر شکل، هر یک از این ورق‌ها خصوصیات خود را دارند. 
ورق استیل 321، موردی است که از آن برای ساخت تجهیزات پتروشیمی استفاده می‌کنند. پس در این مقاله به این موضوع اشاره داریم و در انتها نیز به مبحث قیمت ورق استیل 321 خواهیم پرداخت. در صورتی که به دنبال خرید چنین ورقی هستید، این متن را به هیچ وجه از دست ندهید. 

 

ورق استیل در پتروشیمی

 

همه چیز در مورد ورق استیل 321

ورق استیل 321 را از نظر ساختار با ورق استیل 304 مشابه می‌دانند. این بدان معنا است که می‌توان برای تجهیزات پتروشیمی تا حدی از ورق استیل 304 نیز استفاده کرد. البته به دلیل برخی از جزییات در 321، بهتر است که نسبت به انتخاب همین مدل اقدام شود تا مشکلی از این بابت در آینده رخ ندهد. کارشناسان و افراد متخصص در این حوزه نیز همین ورق را مناسب‌ترین انتخاب برای تجهیزات پتروشیمی به شمار آورده‌اند. 
تیتانیم اضافه در این ورق‌ها مشاهده می‌شود و کربن آن به نسبت ورق استیل 304 پنج برابر است. همین باعث شده است تا افراد بتوانند تفاوت‌ها را تا حد ممکن تشخیص دهند. این تفاوت‌ها در واقع باعث شده‌اند تا جوشکاری در این ورق‌ها با تغییراتی به نسبت دیگر ورق‌های استیل همراه باشند.
از مواد به کار رفته در ورق استیل 321 باید به کربن، منگنز، فسفر، کروم، گوگرد، سیلیسیم، تیتانیم، نیکل، نیتروژن و آهن اشاره داشت و هر یک از این مواد باید با درصد مشخصی در این ترکیب استفاده شوند تا در نهایت تشکیل این ورق استیل فوق العاده را بدهند. 

مزایای ورق استیل 321 در ساخت تجهیزات پتروشیمی 

گفتیم که به منظور ساخت تجهیزات پتروشیمی باید از ورق استیل 321 استفاده شود. حال در این بخش از مقاله قصد داریم تا در مورد برجسته‌ترین ویژگی‌های موجود در این ورق استیل با هم صحبت داشته باشیم. البته باید در جریان باشید که این ویژگی‌های مثبت به همین جا ختم نمی‌شود و موارد دیگری را در بر دارد. پس با ما همراه باشید. 
1- در مجموع باید گفت که مقاومت ورق استیل 321 در مقابل عوامل مختلفی فوق العاده است. یکی از این موارد را باید خوردگی به شمار آورد. در این ورق از ترکیباتی استفاده شده است تا در آخر شاهد این مقاومت بالا باشیم. به همین دلیل است که تجهیزات پتروشیمی‌ای که با این ورق ساخته می‌شود، همواره دوام بسیار بالایی در خود دارند.
2- شکل پذیری بالای ورق استیل 321 را هم می‌توان مورد ایده‌آل دیگری به شمار آورد. این طور که به نظر می‌رسد، شما قادر هستید تا این ورق‌ها را به شکلی که در ذهن دارید، تبدیل کرده و در نهایت آن را در صنایع پتروشیمی به کار ببرید. 
3- همان طور که در بالا هم اشاره شد، موادی در این ترکیب به کار رفته است تا در نهایت شاهد جوش پذیری بالای این ورق استیل باشیم. این را هم می‌توان مزیت مهم دیگری به شمار آورد.
4- مقاومت در مقابل زنگ زدگی نیز در ورق استیل 321 دیده می‌شود. افراد در گذشته از ترکیبات دیگری برای ساخت تجهیزان پتروشیمی استفاده می‌کردند که چندان هم در این خصوص با موفقیت همراه نبودند. این باعث شده بود تا زنگ زدگی، خوردگی یا مشکلات دیگری در این تجهیزات به چشم بخورد و در نهایت شاهد طول عمر پایین آن‌ها باشیم. این در حالی است که این قضیه برای ورق استیل 321 و استفاده از آن در تجهیزات پتروشیمی هرگز به چشم نخواهد خورد. 

 

ورق استیل در پتروشیمی

 

قیمت ورق استیل 321

در پایان به موضوع قیمت ورق استیل 321 می‌رسیم که در واقع سوال بسیاری از مخاطبان عزیز هم بود. خوب است بدانید که خود این ورق‌ها نیز انواعی دارند و می‌توان آن‌ها را بر اساس برخی از ترکیباتی که در آن‌ها به کار رفته است، و نیز ابعادی که دارند، تقسیم بندی کرد. در همین راستا، نمی‌توان قیمت دقیقی را برای همه آن‌ها در نظر داشت. 
حال شما می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در وب سایت ما تماس گرفته و قیمت هر یک از این ورق‌ها را جویا شوید. به بیان دیگر، با ارائه توضیحات در مورد ابعادی که در نظر دارید و همچنین کاربردی که از ورق استیل 321 می‌خواهید، تیم ما می‌تواند به خوبی شما را راهنمایی کرده و قیمت تقریبی این ورق‌ها را در اختیارتان قرار دهد.

سخن پایانی 

هدف از نوشتن این مقاله، آشنایی با ورق استیل 321 به منظور ساخت تجهیزات پتروشیمی بوده است. این ورق‌ها به جز این تجهیزات می‌توانند کاربردهای دیگری را هم در خود داشته باشند. امیدواریم که از مطالعه این بخش نیز لذت برده باشید. 
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید