چرا درام ماشین لباسشویی را از استیل تولید می کنند ؟

استفاده از درام استیل در ماشین لباسشویی

درام استیل در ماشین لباسشویی قیمت بالاتری در مقایسه با انواع پلاستیکی و لعاب دار دارد ولی از نظر عملکرد و عمر مفید برتری چشمگیری دارد.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

شما احتمالاً نخواهید دانست که درام ماشین لباسشویی تان از چه جنسی ساخته شده، مگر اینکه سرتان را ببرید داخل ماشین لباسشویی. ماده وان این وسیله عاملی مهم برای آن محسوب می شود، همینطور برای قابلیت اش در خصوص عملکرد شستشوی خوب لباس ها و دقیقاً در هر یک از جنبه های آن به جز قیمتش اثرگذار است. استنلس استیل مورد استفاده در ساخت درام لباسشویی مزایایی دارد که فراتر از مواد دیگر می باشد.

مواد ساخت درام

حوضچه های شستشو در مدرن ترین ماشین های لباسشویی معمولاً از سه جنس ساخته می شوند. مخزن های استیل لعابدار، سنتی ترین گزینه و انتخاب می باشند. استفاده از این جنس در انواع ماشین لباسشویی با درجه متوسط و ضعیف، بسیار رایج و متداول است. حوضچه های ساخته شده از جنس پلاستیک پلیمری مقاوم و با دوام، جایگزینی ارزان و ماندگار می باشند. مدل های گرانتر ماشین های شستشو اغلب از درام هایی از جنس ورق استیل ساخته شده اند.

 

ورق استیل در ماشین لباسشویی

 

دوام و طول عمر درام

از نظر طول عمر، درام های لعابدار بسیار مشکل سازند. در طول زمان، لعاب ممکن است تراشیده، زخمی، خورده و فرسوده شود که این موضوع برای ناحیه زیرین (استیل) مشکل ساز خواهد بود. استیل فرسوده دچار زنگ زدگی خواهد شد که این موضوع می توان درام را تضعیف کند و موجب لک شده لباس ها شود. مخزن از جنس پلاستیک و ورق استیل با دوام هستند و مادام که بقیه قسمت های ماشین لباسشویی وجود دارند، آنها هم احتمالاً داوم خواهند داشت. هرچند درام های استیل قوی تر از انواع پلاستیکی اند و می توانند سرعت های چرخشی خیلی زیادی را هنگام خشک کردن تحمل کنند، زیرا سرعت های خیلی بالای چرخش، آب بیشتری از لباس ها دور می کند و خشک کردن آنها را آسان تر می سازد و این مزیتی است که سبب می شود ماشین های مجهز به وان استیل، روی هم رفته به لحاظ مصرف انرژی، کارآمدتر باشند.

مقاومت در برابر لکه ها

هر دو نوع درام لعاب دار و پلاستیک مورد استفاده در ماشین های لباسشویی متخلخل هستند و از این رو سطوح آن ها می تواند جاذب لکه ها، آلودگی و بو باشد. در طول زمان لعاب و پلاستیک داخل درام ممکن است تغییر رنگ داده و بو بگیرد. ورق استیل در مقام مقایسه تخلخل خیلی کمتری دارد و بدین لحاظ احتمال خیلی ضعیفی وجود دارد که لکه و بو را در طول عمر ماشین لباسشویی به خود بگیرد.

 

ورق استیل در ماشین لباسشویی

 

فرسودگی و سایش ماشین های لباسشویی

همانطور که یک درام یا مخزن پلاستیکی در اثر استفاده فرسوده و ساییده می شود، سطحی زبر و ناهموار هم ایجاد می گردد که می تواند سبب گیر کردن و کشیده شدن لباس ها در ماشین لباسشویی یا در طول مدت شستشو شده و آسیب و فرسودگی قابل توجهی در لباس ها به وجود آورد. یک درام استیل زبر و خشن نمی شود و در واقع ممکن است در اثر سایش و فرسایش صاف تر و نرم تر هم بشود. بنابراین احتمال آسیب دیدن البسه بسیار ضعیف است.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید