ورق استیل 316 مقاوم در برابر محیط های کلرایدی

کاربرد ورق استیل 316 در صنعت سازه ساحلی

در محیط های ساحلی غلظت کلراید بالا باعث زنگ زدن و پوسیده شدن فلزات و ابزار آلات فلزی می شود. ورق استیل 316 یکی از آلیاژهای مقاوم در این گونه محیط ها می باشد.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

امروزه ورق‌ استیل، نقشی حیاتی را در زندگی انسان‌ها و بسیاری از صنایع ایفا می‌کنند. از این رو، خوب است که آشنایی کافی را با هر یک از آن‌ها داشته باشیم. ورق استیل در واقع ورقی است که پایه آن را آهن تشکیل می‌دهد. با این حال، آلیاژهای دیگری نیز در آن به چشم می‌خورد. می‌توان این طور گفت که عناصر موجود در این ورق‌ها براساس جوش پذیری، سختی بالا و شکل پذیری به وجود آمده‌اند.
 
معمولا از کربن پایینی در این ورق‌های فولادی استفاده می‌شود تا بتوان مقاومت بالایی را هم در آن شاهد بود. به طور کلی سختی ورق استیل بسیار زیاد است و به همین دلیل است که می‌توان تا مدت‌ها نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام نمود. ورق‌های استیل در انواع و ابعاد گوناگونی در دسترس قرار گرفته‌اند تا هم تمام سلایق را در بر گیرند، و هم این که بتوان از آن‌ها در کسب و کارهای مختلف استفاده داشت.
ما تا به حال در این وب سایت به بررسی ورق‌های استیل مختلف پرداخته‌ایم. در واقع سعی داشته‌ایم تا با معرفی هر یک از آن‌ها، اطلاعات شما عزیزان را افزایش دهیم. حال قصد ما این است که این راه را ادامه دهیم و در آینده از مدل‌های مختلف این ورق‌ها و همچنین کاربردهایی که می‌توانند داشته باشند، رونمای کنیم. 
به وجود آوردن سازه‌های ساحلی را هم باید خدمت دیگری از سوی ورق‌های استیل به شمار آورد. البته باید بدانید که با تمام ورق‌های استیل نمی‌توان این سازه‌ها را ساخت. معمولا از ورق استیل 316 برای این امر استفاده می‌شود و استفاده کنندگان نیز رضایت فراوانی از این بابت دارند؛ چرا که با کیفیت بالا و همچنین مزایای فراوانی سر و کار دارند. حال در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در مورد ورق استیل 316 کسب کنید، تا انتها همراهمان باشید. 

 

ورق استیل 316

 

مروری در مورد سازه‌های ساحلی 

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که سازه‌های ساحلی دقیقا چه می‌توانند باشند؟ هر سازه‌ای که از آن‌ها صرفا در ساحل استفاده شود، در این ردیف قرار خواهد گرفت. از این نمونه ‌ها می‌توان به پل‌ها و اسکله‌ها، روکش‌های استیل بر روی برخی از سازه‌ها از جنس‌های دیگر و همچنین برخی از تجهیزات محافظتی اشاره داشت. 
تجهیزاتی هستند که از آن‌ها برای محافظت از افراد در ساحل بهره برده می‌شود. به هر حال، ممکن است خطراتی برخی از افراد و به خصوص کودکان را در ساحل تهدید کند. یک ساحل استاندارد باید از چنین امکاناتی برخوردار باشد. حال بهترین محصول برای به کار بردن در این سازه‌ها را می‌توان ورق استیل 316 به شمار آورد. 
خوب است بدانید که سازه‌های مطرح زیادی در جهان هستند که از این ورق‌ها برای آن‌ها استفاده می‌شود. از این موارد نیز باید هلیکس، پل آرگانزوئلا و همچنین تالار کنسرت والت دیزنی را نام برد. در ایران نیز به خوبی از ورق استیل 316 در این سازه‌های ساحلی بهره برده می‎‌شود. بنابراین اگر شما نیز از یک ساحل برای ارائه خدمات به مردم برخوردار هستید، می‌توانید به سراغ چنین ورق‌هایی بروید. 

مزایای ورق استیل 316

ورق استیل 316 مزایای فراوانی را در خود دارد که باید به اندازه کافی به آن‌ها توجه داشت. البته به جز موارد پیش رو، گزینه‌های دیگری هم هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. 
1- در وهله اول باید گفت که مقاومت ورق استیل 316 در مقابل حرارت بسیار زیاد است. بنابراین در صورتی که احتراق یا موارد مشابه برای سازه‌های شما رخ دهد، با کمترین مشکلی از این نظر رو به رو خواهید شد. این طور که آمار و ارقام می‌گوید، شما تا نزدیکی 1150 درجه سانتی گراد نیز می‌توانید از این ورق‌ها بهره مند شوید. 
البته فراموش نکنید که این مقاومت در مقابل دما، صرفا به دماهای بالا مربوط نمی‌شود و دماهای پایین را هم در بر دارد. استفاده کنندگان خیالشان از این بابت نیز راحت خواهد بود. 
2- شکل پذیری ورق استیل 316 را هم باید مورد مهم دیگری به شمار آورد. این بدان معنا است که شما قادر هستید تا آن را به هر صورتی که تمایل دارید، در آورده و سپس استفاده‌های لازم را داشته باشید. 
3- جوش پذیری این ورق استیل نیز در نوع خود ویژگی خاص دیگری به شمار می‌رود. در ترکیب این ورق از موادی استفاده شده است تا بتوان به راحتی نسبت به جوشکاری آن اقدام نمود. این در حالی است که اگر بخواهید برای ساخت سازه‌ها از دیگر ترکیبات استفاده کنید، با چنین خاصیتی مواجه نخواهید شد. 

 

ورق استیل 316 در ساحل

 

قیمت ورق استیل 316

ورق استیل 316 با توجه به انواعی که در آن‌ها به لحاظ ساختار، مواد به کار رفته و همچنین ابعادی که وجود دارند، با قیمت‌های مختلفی در دسترس قرار دارند. همچنین این تعرفه می‌تواند به برند ارائه دهنده نیز مربوط باشد و در کل نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر داشت. 
حال برای آن که بتوانید به قیمت‌ ورق استیل 316 پی ببرید، قادر هستید تا با تیم ما در تماس باشید. شماره تلفن‌هایی در وب سایت ما به چشم می‌خورد که می‌توانید از آن‌ها برای درخواست سفارش و یا مطرح کردن سوالات خود استفاده کنید. تیم ما نیز در کمترین زمان ممکن و با شنیدن اطلاعات از سوی شما، تعرفه‌های تقریبی را در دسترس قرار خواهند داد.

سخن پایانی 

هدف از نوشتن این مقاله، آشنایی با ورق استیل 316 و کاربردهای آن مانند صنعت سازه‌های ساحلی بوده است. این ورق‌ها همان طور که مطالعه کرددی، می‌توانند مزیت‌های فراوانی را در خود داشته باشند. در حال حاضر اشخاص زیادی در حال استفاده از این مزیت‌ها هستند و شما نیز می‌توانید یکی از آن‌ها باشید. 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید