آسانسور استیل چه مزیت هایی دارد ؟

کاربرد ورق استیل بگیر در ساخت آسانسور

ورق استیل 430 یکی از انواع ورق استیل با خاصیت مغناطیسی می باشد. این گرید دارای زیبایی ظاهری عالی و همچنین مقاومت به خوردگی خوبی نیز می باشد.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

ورق استیل، ورقی فلزی است که از ترکیب استیل خالص با منیزیم، کربن، فسفر و... ساخته می‌شود. این ورق در بازار به نام فولاد زنگ زن نیز شناخته می‌شود. به‌طورکلی باید گفت ورق استیل به دو دسته ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر دسته‌بندی می‌شود. از آنجایی که ورق استیل بگیر نیکل کمتری دارد، توانایی جذب آهنربا را دارد.
ورق استیل با توجه به آلیاژهای آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که از این دسته‌ها می‌توان ورق استیل 304، ورق استیل 430، ورق استیل 309 و... را نام برد. هرکدام از این ورق‌های استیل در صنایع مختلف استفاده می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارند. در این مقاله سعی داریم شما را با کاربرد ورق استیل بگیر در ساخت آسانسور آشنا کنیم و نکات مهم آن را به شما ذکر کنیم. پیشنهاد می‌دهیم برای یافتن پاسخ سوالات خود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی ورق استیل بگیر

امروزه در معماری مدرن باتوجه به افزایش تعداد طبقات و راحتی بیشتر، آسانسور بسیار کاربرد دارد که باید دوام بالایی داشته باشند. به‌ همین علت معمولا از ورق بگیر (استیل 430) بیشتر استفاده می‌کنند؛ زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، ضربه، تغییر رنگ، سایش و خوردگی دارد. همچنین از دیگر مزایای آن می‌توان استحکام بسیار بالا، راحتی در تمیزکردن، درخشندگی و زیبایی را نام برد. در واقع ورق استیل باتوجه به خاصیت آهن‌ربایی که دارد به نام ورق استیل مغناطیسی نیز شناخته می‌شود.
ورق استیل ضد زنگ دوتایی یکی‌دیگر از انواع ورق استیل بگیر است که در ترکیب آن مخلوطی از فریت و آستینت وجود دارد. ناگفته نماند که استیل‌ آستینت خاصیت مغناطیسی کمتری نسبت به استیل‌های فریتی دارد؛ اما میزان فروش ورق آستینتی بسیار بیشتر است. باتوجه به اینکه ورق آستینتی مقدار زیادی کروم و مقداری نیکل در ترکیب خود دارد، خاصیت مغناطیسی کمتری دارد؛ زیرا نیکل سبب تغییر ساختار فیزیکی استیل شده و در نهایت خاصیت آهن‌ربایی را کاهش می‌دهد.
به‌طورکلی ورق استیل بگیر از آهن، نیکل، کروم، کربن و... تشکیل شده است. تفاوت اصلی ورق استیل بگیر و نگیر در میزان کروم موجود در ترکیب آن‌ها است، به‌عبارت دیگر ورق‌های نگیر در ترکیب خود نیکل و کربن زیادی دارند اما ورق بگیر میزان کمتری کربن دارد. همچنین همانگونه که ذکر شد ورق بگیر دارای خاصیت مغناطیسی است، در صورتی‌که ورق نگیر این خاصیت را ندارد. باتوجه به کاربرد بیشتر ورق‌های بگیر، قیمت بالاتری نسبت به ورق نگیر دارند، ناگفته نماند که این تفاوت قیمت زیاد نیست.

 

آسانسور استیل

 

با انواع ورق استیل بگیر بیشتر آشنا شوید.

توجه کنید که ورق استیل بگیر به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    ورق استیل بگیر 410 
•    ورق استیل بگیر 420
•    ورق استیل بگیر 430

ورق استیل 430

یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین ورق استیل، ورق استیل 430 است که در ترکیب آن 16% کروم وجود دارد. این موضوع سبب بالا رفتن مقاومت ورق استیل در برابر حرارت، خوردگی و اکسیدشدن می‌شود. ورق استیل 430 بسیار شکل پذیر است و با عملیات شکل‌دهی گرم، سازگاری بسیاری دارد. این ورق‌ها به میزان محدودی، جوش‌پذیر نیز هستند. این ورق‌ها را در دمای 829 درجه قرار می‌دهند و در آب یا هوا کوئنج می‌شوند.
به علت مزایا و خواص عالی (خاصیت ضدزنگی که دارد) ورق استیل از آن در صنایع تولید سینک ظرفشویی، ساخت ناودانی، صنعت خودرو، ساخت واحدهای گازسوز و گرمایشی، تجهیزات رستوران، تولید لوازم خانگی، کاور ماشین ظرف‌شویی، هود آشپزخانه و... استفاده می‌شود. باتوجه به اینکه این ورق، آلیاژی شبیه به گرید 316 بوده و قیمت آن بسیار مناسب‌تر است، در صنایع غذایی، قطعات تزئینی و قوطی کنسرو نیز به‌کار برده می‌شود.

قیمت ورق استیل بگیر

قیمت ورق استیل بگیر با توجه به ابعاد، وزن، ضخامت، تولیدکننده و آلیاژهای موجود در آن تعیین می‌شود. به‌طورکلی ورق استیل بگیر یکی از ارزان‌ترین و پرکاربردن‌ترین ورقه‌های استیل است که در دو نوع براق و مات طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شود. با توجه به نوسانات موجود در بازار نمی‌توان قیمت دقیقی از آن را اعلام کرد و بهتر است قبل از خرید با کارشناسان تماس بگیرید و قیمت دقیق را از آن‌ها بپرسید. شما می‌توانید از کارشناسان نیز مشاوره رایگان دریافت کنید. نرخ ارز و قیمت جهانی آلیاژهای موجود در این ورق‌ها از مهم‌ترین عواملی است که بر روی نرخ استیل استنلس تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
همچنین برای خریداری ورق استیل نسوز می‌توانید با ارتباط با واحد فروش از طریق تماس تلفنی، شبکه‌های اجتماعی و چت آنلاین در سایت شرکت‌های فروشنده و با دادن اطلاعات دقیق مانند جنس ورق، نوع، ابعاد و مقدار موردنیاز خود را به اطلاع آن‌ها در واحد فروش برسانید. می‌توانید به‌صورت آنلاین به سایت شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده ورق استیل مراجعه کنید و با کلیک بر ورق استیل موردنظر، ویژگی و مشخصات آن را مشاهده کنید.
در این شرکت‌ها مشاوران، سفارش‌های شما را بررسی می‌کنند و اجناس موردنیاز شما را آماده کرده و برای شما ارسال می‌کنند. در غیر این صورت ورق استیل جایگزین را با قیمت مناسب به شما پیشنهاد خواهند داد. سپس با پرکردن فرم موردنظر این ورق را در محل موردنظر خود دریافت کنید.

 

آسانسور استیل

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم کاربرد ورق استیل بگیر در ساخت آسانسور را به شما معرفی کنیم. همانگونه که ذکر کردیم، این ورق‌ها خاصیت آهنربایی نیز دارند، به‌همین دلیل به عنوان ورق مغناطیسی نیز شناخته می‌شوند. این ورق‌ها به‌علت داشتن خواص شیمیایی و مکانیکی بسیار مانند مقاوت بالا در برابر حرارت، خوردگی، استحکام بالا، شکل‌پذیری، درخشندگی و... در صنایع مختلفی کاربرد دارد. امیدواریم با مطالعه این مقاله نکات موردنیاز خود را دریافت کرده باشید.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید