ماشین لباسشویی با بدنه استیل

ساخت ماشین لباسشویی با استفاده از ورق استیل 304

ورق استیل 304 یکی از مقاوم ترین گریدهای پایه فولادی است که می تواند برای تولید بدنه لوازم و تجهیزاتی مانند ماشین لباسشویی استفاده کرد.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

ماشین‌لباسشویی وسیله‌ای برای شست‌وشوی لباس است که به‌عنوان وسیله‌ای بسیار ضروری برای راحتی کار خانم‌ها شناخته می‌شود. در ساخت ماشین‌لباسشویی از ورق استیل 304 استفاده می‌‌کنند که این ورق به‌علت داشتن ترکیبات عالی، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی، خوردگی و... دارد. این ورق آلیاژی است که عمدتا از ترکیب کربن، کرم، منگنز، گوگرد، سیلیکون و آهن ساخته می‌شود.
در واقع ماشین لباسشویی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که در روکش بعضی از آن‌ها از پلاستیک و بعضی‌دیگر از ورق استیل استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی داریم ساخت ماشین لباسشویی با استفاده از ورق استیل 304 را به شما مغرفی کرده و ویژگی‌های آن را شرح دهیم، به‌همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم برای دریافت پاسخ سوالات خود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

ورق استیل در ماشین لباسشویی

 

با ورق استیل نگیر و کاربردهای آن آشنا شوید.

ورق استیل نگیر، ورقی است که در ترکیب آن از نیکل، کروم و کربن استفاده می‌شود که این عناصر سبب افزایش مقاومت در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و... می‌شود. از آنجایی‌که در ترکیب این ورق کربن وجود دارد، خاصیت آهنربایی ندارد و به‌همین علت به آن ورق استیل نگیر گفته می‌شود. به‌علت ترکیبات ویژه این ورق در صنایع مختلفی مانند ساخت لوازم خانگی، مبدل‌های حرارتی و... کاربرد دارند.
با مزایای ورق استیل نگیر بیشتر آشنا شوید.
این ورق مانند سایر محصولات مزایای بسیاری دارد که از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    ظاهری جذاب و زیبا
•    قابلیت انعطاف‌پذیری
•    استقامت بسیار بالا در برابر شرایط محیطی
•    شست‌وشوی راحت و سریع
•    ماندگاری بالا در برابر پوسیدگی
به‌طورکلی ورق‌های استیل در مناطق مختلف آب‌وهوایی و شرایط جوی مختلف استقامت بالایی دارند و دچار پوسیدگی نمی‌شوند. ورق استیل را در زمان گذشته از کشورهای آمریکا، آلمان و ژاپن وارد کشور می‌کردند اما به‌علت تحریم‌ها، امروزه از کشورهای تایوان، چین، آفریقا جنوبی ورق استیل وارد می‌شود. در کشور ایران کارخانه تولید فولاد وجود ندارد و از کشورهای دیگر فولاد موردنظر خود را تهیه می‌کنند.

ورق استیل 304

این ورق یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین فولاد ضد زنگ است که به‌عنوان استیل نگیر نیز شناخته می‌شود. در واقع ورق استیل 304 در صنایع مختلفی مانند تولید لوازم آشپزخانه، صنایع غذایی، نفت وگاز و... کاربرد دارد. این نوع ورق استیل در برابر زنگ زدگی استقامت زیادی دارد. برای جوشکاری آن را به دو روش ذوبی و مقاومتی جوش می‌کنند. همین دلیل باعث تمایز آن از ورق استیل های دیگر می‌شود. به علت وجود عنصر نیکل در ورق استیل 304 مقاومت بیشتر و استحکام بالاتری دارد.

 معرفی انواع ورق استیل 304

علاوه‌بر ورق استیل 304 نوع اصلاح‌شده و نسخه دیگر آن که کربن کمتری دارد به نام ورق استیل 304L در بازار وجود دارد و دسته دیگر آن که کربن بیشتری در ترکیب خود دارد، به  نام 304H نیز شناخته می‌شود. شکل ظاهری ورق 304 به صورت لوله، ورق، میله و رول در بازار وجود دارد. باتوجه به این که این ورق در انواع مختلفی از محصولات مانند ورق های مات و براق، ورق بگیر و نگیرتولید می‌شوند نسبت به بقیه ورق های استیل محبوبیت بیشتری دارد.
همچنین از این ورق ها در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. ورق استیل براق در بازار آهن‌ آلات بسیار پرمصرف است، ورق استیل 304 خش‌دار که در تولید انواع ساعت مچی کاربرد دارد. به‌دلیل تقاضای بیشتر ورق استیل براق، قیمت بیشتری نسبت به ورق استیل مات دارد.

 

ورق استیل در ماشین لباسشویی

 

قیمت ورق استیل نگیر

قیمت ورق استیل نگیر تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
•    مسلما قیمت ورق استیل مانند سایر محصولات تحت تاثیر قیمت مواد اولیه قرار می‌گیرد. به‌عبارت دیگر قیمت این ورق‌ها تحت تاثیر قیمت آهن، نیکل و کروم قرار خواهد گرفت.
•    علاوه بر مواد ذکر شده، قیمت ورق استیل نگیر تحت تاثیر قیمت مولیبدن (عنصری است که سبب افزایش میزان مقاومت در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و... می‌شود) قرار می‌گیرد.
•    بازار عرضه‌وتقاضا نیز یکی‌دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت ورق استیل است. به‌عبارت‌دیگر اگر میزان تقاضا زیاد و میزان عرضه کمتر باشد، قیمت این ورق‌ها نیز افزایش خواهد یافت.
•    از آنجایی که ورق‌های استیل وارداتی‌اند و در کشور ایران تولید نمی‌شوند، نوسانات ارز تاثیر بسیاری بر قیمت این محصولات خواهد گذاشت.
•    باتوجه به اینکه وارد کردن ورق‌های استیل هزینه حمل‌ونقل زیادی به دنبال دارد، این هزینه بر قیمت محصول تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
•    هرچقدر تولید ورقه پیچیده‌تر و سخت‌تر باشد، هزینه ساخت آن بالاتر خواهد بود.
•    یکی‌دیگر از عوامل موثر بر قیمت ورق استیل، تعداد نیروی انسانی به‌کار گرفته شده است که سبب تغییر (بالا و پایین شدن) قیمت‌ها خواهد شد.
•    میزان ضخامت و ابعاد ورق‌ها نیز بر قیمت محصول تاثیر بسزایی خواهد داشت.
به‌طورکلی ورق استیل براق قیمت بالاتری از ورق استیل مات دارد و کاربردهای متفاوتی دارند.

کلام‌ آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با ساخت ماشین لباسشویی با استفاده از ورق استیل 304 آشنا کنیم و نکات مهم آن را به شما شرح دهیم. همانگونه که ذکر شد ورق استیل 304 دارای ترکیبات ویژه‌ای است که به‌عنوان ورق استیل نگیر نیز شهرت دارد. از آنجایی که این ورق‌ها خاصیت آهنربایی ندارند، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدن دارند و... در تولید لوازم آشپزخانه، صنایع پتروشیمی و... کاربرد دارد. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را گرفته باشید.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید