باربیکیو استیل چه مزیت هایی دارد

استفاده ورق استیل نگیر در تولید باربیکیو

استفاده از ورق استیل نگیر در تولید باربیکیو ، طول عمر بالا ، مقاومت در برابر زنگ زدگی ، مقاومت در برابر رطوبت و زیبایی را برای باربیکیو به همراه دارد.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

بسیاری از سرآشپزها ترجیح می‌دهند تا غذاهای خود را بر روی یک صفحه استیل ضد زنگ بپزند. یکی از دلایلی که سرآشپزها استفاده از ورق استیل نگیر را ترجیح می‌دهند، سهولت تمیز کردن و ظاهر براق آنها است که این درخشش تنها با تمیز کردن و شستشوی مداوم آنها حفظ می‌شود.     
صفحه باربیکیو استیل ضد زنگ حرارتی اکثرا با فولاد ضد زنگ 304 و 316 ساخته می‌شود و محصولات فولاد ضد زنگ 304 و 316 "آستنیتی" نامیده می‌شوند و غیر مغناطیسی هستند. این استیل‌ها از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل تشکیل شده‌اند، که باعث می‌شود پراکندگی حرارت و خواص انتقال آنها ضعیف باشد.     
این گریدهای فولاد ضد زنگ دارای مقاومت در برابر خوردگی، سهولت در تمیز کردن و خواص بهداشتی عالی هستند و هر یک از این ورق‌ها دارای تفاوت در قیمت ورق استیل نگیر هستند. ما در این مطلب به توضیح کلی در خصوص این ورق‌ها می‌پردازیم و نحوه پاک کردن این استیل و  مزایای آن را برای شما معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

باربیکیو استیل

 

ورق استیل نگیر چیست؟

یکی از پرکاربردترین مواد خامی که در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، ورق‌های استیل نگیر است که دارای انواع مختلف و خصوصیات منحصر به فرد هستند و آلیاژهای به کار رفته در آنها می‌تواند استفاده از آنها را در صنعت خاصی مشخص کند.     
زمانی که 12 درصد و یا بیش از این درصد از کروم در آلیاژ یک ورق استیل استفاده شود می‌تواند این استیل‌ها را تبدیل به فولاد ضد زنگ کند. هر چه درصد کروم در  این ورق‌ها بالاتر باشد، خاصیت مغناطیسی آن نیز مختل می‌شود و در این صورت منجر به تولید یک ورق به نام ورق استیل نگیر خواهد شد.    
این استیل‌ها بدون خاصیت جذب نسبت به آهنربا بوده و به همین دلیل در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر چه این آلیاژهای موجود در ورق‌ها کاهش یا افزایش پیدا کند می‌توان ویژگی‌های متفاوتی را از این ورق‌ها شاهد بود.    وجود عنصر کربن درون این استیل‌ها موجب سختی بیشتر آنها شده و در این صورت مقاومت آنها در موارد مختلف نیز بالاتر خواهد رفت.    

معرفی انواع ورق استیل نگیر

از 50 سال گذشته تا به حال انواع مختلفی از استیل‌های نگیر تولید شده است که هر یک دارای خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال ورق استیل ۳۰۴ با استیل 316، استیل 321 و غیره متفاوت بوده و دارای کاربردهای مختلفی هم خواهند بود زیرا این ورق‌ها به دلیل افزایش یا کاهش آلیاژهایی که درون آنها به کار رفته برای استفاده در دماهای متفاوت طراحی شده‌اند.    
ورق‌های استیل 304 از جمله رایج‌ترین ورق‌های استیل نگیر به شمار می‌روند که 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل داشته و در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند و در صنایع غذایی، تجهیزات شیمیایی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثالی دیگر ورق استیل 321 در جوشکاری‌ها بسیار مقاوم هستند و کابردهای بسیاری در مبدل‌های حرارتی، قطعات کوره‌ای و غیره دارند و به طبع قیمت ورق استیل نگیر در بین این دو نوع و سایر انواع ورق‌های استیل نگیر متفاوت خواهد بود.

چگونه می‌توان ورق استیل نگیر را تمیز کرد؟

توصیه می‌شود که اگر دارای صفحه حرارتی فولاد ضد زنگ و یا ورق‌های استیل نگیر هستید بعد از هر بار استفاده آن را با یک دستمال تمیز کنید. البته ما توصیه نمی‌کنیم که بعد از هر بار استفاده به جهت براق شدن صفحه، آن را تمیز کنید زیرا باقیمانده چربی یا روغن می‌تواند از صفحه در برابر خوردگی محافظت کند و از آنجایی که این صفحه دارای خواص انتقال حرارت مناسب است اما مقاومت خوبی در برابر خوردگی ندارد توصیه می‌شود آن را پس از هر بار استفاده تمیز نکنید. 
مزایای استفاده از ورق استیل نگیر در تولید باربیکیو
از جمله مزایای مهم این ورق‌های استیل در تولید باربیکیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    تغییر نکردن طعم غذا: درست است که این صفحات از ورق استیل نگیر ساخته شده‌اند اما منجر به طعم فلزی به غذا نمی‌شوند.
•    جنس عالی: ساخته شده از مواد حرفه‌ای و مناسب به جهت پخت و پز.
•    مقاوم در برابر رطوبت: مقاومت بالا در بیرون ماندن از خانه و قرارگیری در شرایط جوی آب و هوایی مختلف
•    تمیز کردن آسان: سطح پخت فولاد ضد زنگ کاملا صاف و براق بوده و به لطف یک کاردک استیل ضد زنگ می‎توان به راحتی آن را تمیز کرد. 
•    مقاوم در برابر خط و خش: سطح این محصولات در برابر خط و خش مقاوم بوده و می‌توان آن را با اسفنج یا پشم استیل نیز تمیز کرد.
•    کیفیت بالا در پخت و پز: با کمک این استیل می‌توان پخت و پز حرفه‌ای را شاهد بود. با این استیل‌ها می‌توانید تمام وعده‌های غذایی خود را به خوبی بپزید. 
•    توزیع کامل گرما در کل سطح: این امر موجب کنترل حرارت شده و به کمک آن غذا به خوبی پخته می‌شود.

 

باربیکیو استیل

 

عوامل موثر در تفاوت قیمت ورق استیل نگیر

این نوع ورق‌های استیل نیز به مانند سایر ورق‌های استیل دیگر براساس وزن آنها قیمت گذاری می‌شوند. حال مواردی که می‌تواند در تفاوت قیمت ورق استیل نگیر موثر باشد شامل موارد زیر است:
•    نوع: نوع ورق‌ها و خصوصیات و مواد به کار رفته در هر نوع می‌تواند به تفاوت قیمت آنها منجر شود.
•    ضخامت: کم یا زیاد بودن ضخامت این ورق‌ها می‌تواند در تفاوت قیمت آنها نیز موثر واقع شود حتی اگر از یک نوع باشند.
•    آلیاژ: میزان آلیاژ به کار رفته در هر یک از ورق‌ها می‌تواند در تفاوت قیمت گذاری آنها موثر واقع شود.
•    مقاومت: تفاوت در مقاومت این ورق‌ها بسیار مهم بوده و متناسب برای استفاده در هر صنعتی این قیمت می‌تواند کم یا زیاد باشد.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید