بویلر سازی با استفاده از ورق استیل 409

چرا یک بویلر بیرونی و در فضای باز را از جنس ورق استیل 409 انتخاب می کنند؟

ورق استیل 409 یکی از انواع گریدهای سری 400 استنلس استیل است که دارای خواص مغناطیسی می باشد. ریز ساختار این گرید فریتی است.

استیل پارسیان
استیل پارسیان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

هنگام انتخاب یک بویلر برای فضای باز یکی از عواملی که می بایست مدنظر قرار دهید این است که اتاق احتراق یا آتشخانه، گرماگیر آبی، و اجزاء دیگر آن از چه متریالی می بایست ساخته شده باشد؟ تعداد کمی از انواع استیل برای سازندگان قابل دسترسی است. هر یک از آنها خواص و ویژگی های خود را دارد و این خواص هنگام استفاده از استیل در محیطی شدیداً سخت همین آتشخانه یک بویلر واقع در فضای باز معین می کند که انتخاب آن استیل بجا بوده یا نابجا. هنگام ساخت یک محصول صنعتی پیشه و مهم، لازم است فولاد در دماهای زیاد و همین طور در تغییرات شدید دمایی، و در معرض آب به طور درازمدت پایدار و مقاومت نموده و قادر به انتقال حرارت به گونه ای مؤثر باشد. اجازه دهید ورق استیل 409 را با چند متریال دیگر مقایسه نماییم و ببینیم "چرا این آلیاژ اولویت انتخاب و موردنظر ما است؟"

 

لوله استیل 409

 

تحمل حرارت

ورق استیل 409 می تواند دمای بیشتر از ℉ 1600 (℃ 871) را تحمل نماید. استیلهای دیگر در دمای ℉ 800 شروع به اکسید شدن و شکنندگی می کنند.

انبساط گرمایی

درست همانگونه که آتشدان (بویلر) می بایست دمای زیاد را تحمل کند، می بایست در ازای تغییرات دمایی نیز با حداقل انبساط و انقباض پاسخگو و مقاوم باشد. در مقام مقایسه با آلیاژ 304 می توان گفت استیل 409 انبساط گرمایی خیلی کمتری دارد و بدین لحاظ از تاب برداشتن (پیچش) یا ترک خوردن درستی، سر فصول سال نیز استعداد و آمادگی خیلی کمتری دارد.

مقاومت خوردگی

محتوای 11 درصد کروم در استنلس استیل 409 همانند یک مانع عمل می کند، مانعی که جلوی اکسیژن را در خوردن فلز می گیرد (اکسیدشدن). فولاد های بدون این لایه محافظ در معرض خوردگی از همان اوایل عمرشان هستند.

 

ورق استیل 409

 

انتقال حرارت

فولاد به کار رفته در یک بویلر می بایست حرارت را به راحتی به گرماگیرهای آبی اطراف خود منتقل نماید. ورق استیل 409 با برخورداری از حدود 60 درصد قدرت انتقال حرارت اش (راندمان حرارتی)، از فولادهای دیگر پیشی می گیرد.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید